VILKÅR OG NYTTIG INFORMASJON

Undervisningen er ukentlig og hver undervisningstime varer i 20 minutter.

​

Play Musikkskole holder til i Skytebaneveien 3 i Arendal. Lokalet ligger i gangavstand fra Arendal sentrum (ca. 7 minutter) og er dermed også enkelt å komme til via offentlig transport - enten fra byen eller Barbu.

​

Skolen har alt nødvendig utstyr til undervisningen. Skulle det være behov for at noen elever tar med egne instrument vil dette avtales direkte med lærer.

​

Oppstart for høstsemesteret 2023 er mandag 28. august og det vil være fortløpende opptak fram til alle plasser er fylt.

VILKÅR FOR PLAY MUSIKKSKOLE

1. OPPSTART
    Undervisningen hos Play Musikkskole er semesterbasert, men det er mulig å bli elev også etter semesterstart, så fremt vi har ledige plasser. Påmeldingene blir fortløpende registert. Dersom man blir elev når et semester allerede er igang, vil det bli trukket fra på semesterbeløpet de ukene man ikke har hatt undervisning.

2. SKOLEÅRET
    Høstsemesteret består av 15 undervisningsuker, vårsemesteret består av 17 undervisningsuker. Vi følger Arendal Kommunes skolerute med tanke på ferie- og helligdager. På helligdager og offentlige høytidsdager er det ikke undervisning.

3. FRITIDSKASSA OG KULTURSTIPEND
    Elever som ikke har mulighet til å delta på Play Musikkskole anbefales å søke Arendal kommunes "Fritidskasse" (https://www.arendal.kommune.no/tjenester/kultur-idrett-og-fritid/fritidstilbud-for-barn-og-unge/fritidskassa). 2.000,- av semesteravgiften vil da kunne dekkes. Det kan også søkes om kulturstipend for det resterende beløpet (eventuelt hele beløpet dersom man kommer fra en kommune uten støtte til barn fra lavinntektsfamilier). Det må søkes hvert ½ år. Søknaden sendes til asle.w.hansen@gmail.com, og kan være enkel. Det eneste som trengs er at foresatte bekrefter at familien er en lavinntektsfamilie og at de søker kulturstipend.

4. UNDERVISNINGSMATERIELL
    Ved behov for materiell til undervisningen sørger eleven/foresatt(e) for innkjøp av dette.

5. BINDINGSTID
    Kontrakten mellom Play Musikkskole og elev/foresatt(e) blir gjeldende når eleven melder seg på via vår nettside eller per telefon og man i påfølgende dialog har bestemt tidspunkt for undervisningen. Man binder seg for ett semester av gangen og avtalen kan ikke sies opp midt i semesteret. Kontrakten løper automatisk videre for et nytt semester dersom den ikke sies opp innen fastsatte datoer (se pkt. 5, "Inn- og utmeldingsfrister").

6. INN- OG UTMELDINGSFRISTER
    - Påmeldinger registreres gjennom hele året.
    - Varsel om utmelding må skje innen 1.juli for høstsemesteret og 1.desember for vårsemesteret. Dersom vi mottar utmelding etter disse fristene vil et avmeldingsgebyr påløpe. Dersom eleven ennå ikke har gitt beskjed når nytt semester har startet, må semesteravgift betales for kommende/inneværende semester.
    - Eleven beholder sin undervisningsplass hos Play Musikkskole inntil utmelding mottas.

7. FRAVÆR
    Vi setter pris på beskjed til lærer dersom eleven ikke kan møte til sin time. (Elevfravær erstattes normalt sett ikke) Ved lærers sykdom vil det enten bli satt opp vikar eller lagt til rette for at timen tas igjen ved et senere tidspunkt.

8. BETALING
    Semesteravgift sendes ut via e-post og må betales innen betalingsfristen. Er det utfordringer ved betaling, ta kontakt. Ved purring legges det til en avgift. Ved utestående betaling kan Play Musikkskole avslutte undervisningsplassen.